Greetings from the UK
Opdat ik niet verzake doch mijn das overal drage ter meerdere glorie van het roemruchte Arena. Het zit mij nu eenmaal in het bloed. Met de meest warme Arenautelijke groet vanaf de andere zijde van dezelfde oceaan,
De Uwe
Ik begin jullie een beetje zat te worden.. dat JC-gebruik de hele tijd; ongelovelijk! Als je zo graag wilt brallen word dat dubbel-lid bij het corps en steek daar je bral-energie in!
Jullie pretenderen student te zijn onder studenten: mensen wordt wakker! De student die jullie willen nadoen bestaat niet meer! Ruim 60 jaar niet meer!
Kortom: bouw met elkaar aan een teletijdmachine en vliegen terug naar de tijd van Piet Paaltjens! Groet vanuit het oosten,
Dicky Dick
Kijk, Dickie Dick heeft literatuur onderzoek gedaan!
Dat waardeer ik enorm! Complimenten!
Wacht gerestein, ik loop wel even naar je kamer.
Leuke tekst m'neer Gerenstein. Voorwaar niet mee oneens. Maar under cover ga ik niet. Genoot overigens van de Lullo's van Jiskefet. JC bedankt voor je lieve bijdrage. Natuurlijk heb ik hier niets te zoeken, maar bezit de (soms) ondragelijke eigenschap dat ik graag "een steen in een vijver gooi". Om daarna te kijken hoe onrustig de voorheen spiegelgladde waterspiegel al snel begint te golven. Bedoel het niet zo kwaad hoor. Al ben ik de beroerdste niet; als je bewust provoceert kun je de gekaatste bal terug verwachten. Genoot dan ook intens van de reacties. Vooral van de dames natuurlijk, die zijn als gewoonlijk subtieler en blijven over het algemeen verschoond van macho-invloeden. Wil nog wel even melden dat de "gewone gangbare Nederlands" hier een verademing is. Welterusten.
Uit: Piet Paaltjens, de drie studentjes:
...
Hun jonge harten klopten
Voor wat goed is en welluidt zo fier;
Voor waarheid en wijn, voor vrouwen,
Voor vrijheid en Beiersch bier.
...
Donderend dreunden hun stemmen
Den kruipenden huichlaar in 't oor;
Leeuwerikzoet stegen ze opwaarts
In 't jubelend vriendenkoor.
Blij was ook hun lach, ferm hun handdruk,
Breed hun borst en hun oogopslag kloek;
Rood hun wang, zout hun scherts, krul hun haren,
Geniaal en talentvol hun vloek.
Idealen, sigaren, beurs, tafel,
Ze hadden alles gemeen.
Hun geloof en hun twijfel, hun liefde
En hun haat en hun kelder was één.
Alle morgens van tienen tot elven
Henstten ze samen vol vlijt,
En van elven tot vieren bezochten
Ze eendrachtig de societeit.
...
Ja Dick, wij houden Piet Paaltjens graag in ere.
-Mocht je de moeite nemen het gedicht in z'n geheel te lezen, het heeft namelijk meer dan vijftig coupletten, dan zul je zien dat Areanauten nog steeds dezelfde strijd strijden. Wij strijden echter niet om uiteindelijk strijdend ten onder te gaan-
Met een Areanautelijke groet
Lijkt me een interessant stukje proza. Zal em eens uit de bieb opduiken. Er staat behoorlijk wat zeer aangenaam tijdsverdrijf in.....komt mij ook allemaal wel bekend voor al heb ik niet gestudeerd. Nu valt overigens bijvoorbeeld de HAVO al onder studeren. De aanklacht tegen huichelen bevalt me ook erg. Ben wel met een maat naar een jubileum in Zwolle van "Nikos nog wat" geweest, zijn voormalige studentenvereniging. Stonden wij te boek als ex-studenten die het langst geleden waren afgestudeerd. Tja, was eigenlijk best aardig volk. Maak er wat gezelligs van; je leeft maar één keer.
Haha! Dick ik herhaal: je bent een held! Hoe jij in je vastberadenheid heel Arena op zijn kop zet: kerel, daar doen enkele mannetjes uit Leiden al ruim 10 jaar over.. Complimenten!
Dick, stel ons dus niet teleur en bezoek onze soos en vertel meer van je mooie verhalen..
ps. Waar ligt Zwolle.. niet zo ver van Gorssel toch? Heerlijke mensen!
Dank voor deze mooie woorden. Laat mijn hond altijd uit in Gorssel; goed gras
Geachte Godin en overige Areanauten,
U citeert en werkelijkwaar prachtig frase uit het vermaarde dichtwerk "de drie studentjes" van Piet Paaltjens. Gezien het feit dat het met de studentjes in het verhaal van de heer Haverschmidt niet zo goed afloopt hoop ik met U mede dat U niet strijdend ten onder zult gaan in deze wereld.
U schrijft dat Areanauten dezelfde strijd strijden als deze drie studentjes, mijns inziens de goede strijd in het leven en geloof me: U strijdt deze niet alleen. Het is echter de laatste zin van de door U geciteerde gedichtsfrase die me doet reageren op Uw post.
| quote |
En van elven tot vieren bezochten
Ze eendrachtig de societeit. |
Van een eendrachtig Areanautelijk Sociëteit bezoek van elven tot vieren is niet veel te merken op Uw aller Sociëteit. Er is slechts één Areanaut die meer dan sporadisch deze strijd aangaat, namelijk de Godin zelf. Toch een beetje jammerlijk dat een dispuut dat zo graag pretendeert vrouw vrij te willen zijn op dergelijke tijdstippen enkel vertegenwoordigd wordt door de haar zo beminde damesch.
Eendrachtig Sociëteit bezoek van elven tot vieren hoog!
U maakt mijn dag goed. Vanavond zal ik het glas op U heffen!
Dick, je maakt ons nu echt nieuwsgierig. Je bent geen student, maar houdt wel van Piet P. en je komt met grote regelmaat op dit forum. Wie of wat ben je dan wel? Of vind je het fijner dat geheim te houden?
Nee hoor lieverd, ik hou van eerlijkheid. Hou ook van mooie teksten (PP) maar hou vooral van mensen. Jullie zijn absoluut geen doorsneegezelschap tussen de andere forums. Dus kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Maar wat een idoten dat ze persé (toch wel maar even?) alleen met mannen onder mekaar willen zijn?
Vrinden! Hoe was de dispuutsavond gisteren? Hoe is het verder met u allen? Hier is alles nog steeds naar wens. Ik was zeer vereerd met een bezoekje van Welie. Mooie tijd gehad...
Mijn President,
een behaaglijk gevoel maakt zich meester van mij. De wetenschap dat onze waarde president, ondanks de vele mijlen die ons scheidt, zich bekommert om ons. Hoewel nieuwe ideeën, invloeden en waarden u als vloedgolven dreigen te verzwelgen, houdt u fier het hoofd boven water en gunt u ons een liefkozende blik. Wij koesteren ons in uw luister.
Van de wereld weet ik niets, niets dan wat ik hoor en zie
Niets dan wat ik lees, ik leef dag tot dag
Zonder vrezen, zonder doel
Verre landen ken ik niet, behalve uit m’n atlas die droom ik elke dag
Maar ik droom alleen de landen, waar u ooit aan me dacht
Als een mooi en groot geloof, aan de muur van mijn gedachten
Hangt een wereldkaart te wachten tot u terugkomt
Met zijn reizen in mijn hoofd, steek ik vlaggen in de aarde
De zelfde kleur, de zelfde waarde
blof
aaah... meneer de jong, mentor, fantastisch dat U zulk een populair nederlandstalig liedje van de mij niet onbekende groep bluf, gebruikt om de situatie te vertalen waarin de heer van der schoot, vader, verkeerd.
mijn complimenten.
tot vanavond neem ik aan meneer de jong? alwaar de mooiere schuimkragen door ons zullen worden geconsumeerd!